perjantai 27. maaliskuuta 2015

Synttärisuunnittelua

Hugon 1v syntymäpäivät lähestyvät! 31.3 on pojan virallinen syntymäpäivä, mutta 4.4 juhlimme synttäreitä sukulaisten kesken kotonamme. Virallisena syntymäpäivänä Hugo saa jonkun pikkuisen herkun ja puhaltaa jo "harjoitukseksi" kynttilän sekä annamme hänelle pienen lahjan. Lauantaina sitten koristellaan koti juhlavaksi, poika saa synttärilahjat ja herkutellaan oikein kunnolla tärkeiden ihmisten kanssa. 

Juhlamenu on suunniteltu jo monta kuukautta sitten ja leivottukin on jo jotakin pakkaseen. Niistä kerron sitten enemmän varsinaisessa synttäripostauksessa kuvin ja sanoin. Olen ajatellut, että Hugo saa pikkuisen herkutella omilla synttäreillään, niin meillä on aina ollut tapana. Jokaisen sukulaisen lapsi on saanut maistaa synttärikakkuaan ja jotakin pientä herkkua. Hugo ei mikään älytön sokerin ystävä ole, eikä hän ala nirsoilemaan "oikean" ruuan kanssa, vaikka joskus saisikin pienen maistiaisen makeammasta. 


Vieraita meille on tulossa reilut 10, jos kaikki vain pääsee tulemaan paikalle. Lapsivieraita ei ole ollenkaan, koska H:n puolelta Hugon serkutkin ovat jo päälle parikymppisiä ja minun puolen suku on jäänyt vähän vieraammaksi meille. Äitini on lupautunut auttamaan minua juhlien järjestämisen kanssa, mikä helpottaa kovasti. Pienen touhuveijarin kanssa on aikamoista sirkusta yrittää leipoa, silittää liinoja, kattaa nätisti ja koristella. Hugo on niin innokas auttamaan ;)

Juhlien teema oli alusta saakka selvää; muumisynttärit! Tottakai pienen muumifanin täytyy saada muumisynttärit. Muumia ei ihan hirveästi ole kuitenkaan hamstrattu synttäreille, vaan sitä näkyy sopivasti vaaleansinisen / sinisen teemavärin kanssa. 


Muumi- kutsukortit
Muumi- kutsukortit
 Kutsukortit olen lähettänyt jo hyvän aikaa sitten. Olihan noissa jonkin verran hommaa, kun omin kätösin niitä väänsin aina illalla, pojan mentyä jo nukkumaan. En vain osaa koskaan ostaa kortteja kaupasta, vaan minun on pakko tehdä ne itse. Sitä paitsi, itsetehty kutsukortti oli hyvä keino saada useat kutsutut lupautumaan tulemaan paikalle ;) 

Juhlakoristeita ja muita pikkujuttuja olen tilannut Juhlahumua- verkkokaupasta. Sieltä tilasin pompomit, pahvilautaset, servetit, coctailtikut lipuilla, viirinauhan ja kakkukynttilöitä. Kakkukuvan ostin ihan Citymarketista. Ajattelin ensin laittaa myös muumi-ilmapalloja, mutta en keksinyt niille mitään sopivaa paikkaa. Lisäksi olen tehnyt itse muutamia koristeita synttäreille ja Hugon jokaiselta kuukaudelta tulee kuva esille. Eiköhän näistäkin koristeista saada tämä meidän pikkuinen kotimme juhlavaan asuun. Näitä muita juttuja näätte sitten myös tulevassa synttäripostauksessa :)

Muumisynttärit

Muumit olivat meille sopiva teema myös senkin vuoksi, että meiltä löytyy mukavasti muumimukeja. Nämä ovatkin sopivan kokoiset kahvitteluun ja teen juomiseen. Ja kun itsekin olen tällainen muumifani, niin onhan nämä kiva saada esille!

Oijoi, nyt vain pitäisi malttaa vielä viikko, että pääsee juhlimaan meidän pikkuisen nuppusen synttäreitä. Olen odottanutkin sitä päivää niin kauan ja suunnitellut kovasti tulevia juhlia Hugon mummun kanssa. Tykkään todella paljon järjestää juhlia ja etenkin nyt, kun kyseessä on oman rakkaan pojan ekat synttärit, on tämä vain niin kivaa puuhaa! Olen minä pikkuisen kyyneleitäkin tirautellut, kun olen ajatellut lähestyviä syntymäpäiviä. Jotenkin menen todella herkäksi, kun mietin vuoden takaisia juttuja, sitä että poikani on jo niin "iso"...Olen vain niin onnellinen ja ylpeä tuosta pienestä miehestä. Toivottavasti Hugon synttäripäivästä tulee ihana ja poika saa viettää iloisen ja onnellisen päivän <3

3 kommenttia:

  1. Taas on pakko sanoa,.. Voi kun aika rientää :') Kaikilla muilla on synttärisuunnitelmat jo valmiina mutta mä en ole jaksanut edes alotellakkaan! Liikaa kaikken mieln päällä ja kuormitustekijöitä.. Apuva.. Täytyy koittaa jos tuossa pääsiäisen aikoihin kun saa vähän hengähtää saisi suunnitelmat aluilleen. Toivottavasti Hugon päivästä tulee ihana, ja huipputeema! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niin se todella tekee!! Voih, vasta me odotettin meidän pieniä poikia innolla syntyväksi... Ja nyt ne on jo noin "isoja".. :)
      Äkkiä ne synttärit saa suunniteltua, sitten tekee kun tulee sopiva aika ja inspiraatio iskee, silloin saa paljon aikaiseksi lyhyessä ajassa ;)

      Poista
  2. Meilläkin juhlitaan synttäreitä 4.4. Virallinen päivä on 2.4.
    Kauheata vauhtia on vuosi mennyt, huh. Hugolle paljon onnitteluja jo näin etukäteen, viettäkää ihana päivä:).

    VastaaPoista